Във връзка с обявление от Общински съвет – Поморие за Проект за изменение и допълнение на Правилника за работата и организацията на Общински съвет – Поморие, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация на Община Поморие, както и покана до всички заинтересовани лица в 30-дневен срок да депозират предложения и становища по представения проект, кметът Иван Алексиев отправи свое предложение, както следва:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Относно: Проект за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Поморие, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация на община Поморие
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
На 20.08.2024 г. на официалната интернет страница на Общински съвет – Поморие (https://ospomorie.bg/) е публикуван Проект за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Поморие, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация на община Поморие, като е предоставен 30 – дневен срок за депозиране на предложения и становища.
Тъй като предложените изменения касаят пряко взаимодействието на Общински съвет – Поморие с общинската администрация на Община Поморие, което води до засягане правата и законните интереси на жителите на община Поморие, в предоставения срок и след запознаване с мотивите към проекта отправям настоящото предложение.
Срокът посочен в предложения текст на чл. 39, ал. 7, изречение първо от проекта да бъде 2 (два) работни дни, тъй като при подготовката на докладните записки администрацията е обвързана с нормативно установени срокове и следва динамиката на административните производства, която често зависи от процесуалното поведение на други органи и организации, както и на самите граждани, в качеството им на страни и участници в административния процес. Ето защо считам, че предложеният срок от 3 (три) работни дни сериозно ще затрудни, осуети и забави процеса по приемане на решения по внесени докладни записки, тъй като е възпрепятствана възможността за разглеждането им в постоянните комисии на Общинския съвет.
В т. 1 от мотивите към проекта се сочи, че към някои от докладните записки има приложени голям брой документи, които изискват време за справки с нормативни актове, консултации със специалисти или получаване на допълнителна информация от страна на администрацията, за които събота и неделя са почивни дни.
В тази връзка ще посоча, че съгласно чл. 18, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация/ЗМСМА/, Общинският съвет е орган на местното самоуправление, който се избира от населението на общината при условия и по ред, определени от закона и се състои от избраните общински съветници. Според чл. 20, ЗМСМА Общинският съвет определя политиката за изграждане и развитие на общината във връзка с осъществяването на дейностите по чл. 17, както и на други дейности, определени със закон. Дейностите са в сферата на общинското имущество; общинските предприятия; общинските финанси; данъци и такси; общинската администрация; устройството и развитието на територията на общината и на населените места в нея; образованието; здравеопазването; културата; благоустрояването и комуналните дейности; социалните услуги; опазването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси; поддържането и опазването на културни, исторически и архитектурни паметници; развитието на спорта, отдиха и туризма и защитата при бедствия, а чл. 21, ал. 1 ЗМСМА определя конкретните правомощия на съвета.
Следователно общинският съветник има изключително важна и отговорна роля пред обществото. За ефективното изпълнение на правомощията си той следва да познава задълбочено действащата нормативна уредба в Република България и да притежава солидни знания и компетентности в сферите посочени в чл. 17 от ЗМСМА. Предвид гореизложеното не считам, че големият брой докладни и материали следва да бъде причина за определяне на прекомерно дълъг срок за допускане на докладни до разглеждане от постоянните комисии.
Относно мотива свързан с получаването на информация от страна на администрацията, за която събота и неделя са почивни дни ще посоча, че съгласно чл. 39, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Поморие, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация на община Поморие „При разглеждането на материали, задължително присъства неговият вносител или определен от него представител. Материали, чийто вносители отсъстват от заседание на ПК, не се разглеждат. Постоянната комисия може с решение или при необходимост да допусне разглеждането на материала и при отсъствие на вносителя, респективно негов представител.“. Именно цитираната разпоредба, която се спазва стриктно, предоставя възможност на общинските съветници да получат допълнителна информация и разяснения от служители на администрацията.
С уважение,
Иван Алексиев
Кмет на община Поморие
С публикувания Проект за изменение и допълнение на Правилника за работата и организацията на Общински съвет – Поморие, както и с мотивите към него може да се запознаете по-долу:
Име на документа | ||
---|---|---|
МОТИВИ | ||
Проект за изменение и допълнение на Правилник на ОбС |