Днес завършиха снимките на презентационния филм за град Поморие – „Скритата перла”, заснет от Продуцентска къща „Файв Стар Медиа Груп”. Филмът ще бъде част от най-популярната поредица на Българската национална телевизия за документални филми – „Световните градове на България”. „Файв Стар Медиа груп” и БНТ от 6 години работят върху този проект. В поредицата са включени български градове, които са променили историята на Европа, а с това и на света. Продукциите са мащабни, включват много исторически възстановки, снима се с най-модерна кинотехника.
Свети Андрей Първозвани, първият сред апостолите на Христос, баснословно богатият византиец Михаил Кантакузин, известен и като Сина на Дявола, императрица Зоя Карбонопсина, апостол Петър и самият Иисус са част от образите, които придвижват сюжета на филма за уникалноя черноморски град. Поморие съчетава в себе си класическите образци на древногръцката цивилизация, типичните черноморски традиции в риболова и плажове като от Лазурния бряг.
Като реверанс към традициите, а вероятно и като спомен за посещението на едно от онези места, които Христос нарича „Солта на земята“, в Поморие е издигнат и единственият музей на солта в Източна Европа. Той е посветен на производството на сол чрез слънчево изпарение на морска вода – метод е известен като „древна анхиалска технология”, разказва сценаристът Александър Перпелиев /”Градът на живата магия”, „Долина на светци” /. Режисьор е Степан Поляков /”София – историята на Европа”, „Внезапна спирка”, „Няма! Няма да работя!”/, главен оператор е Момчил Александров /”Йога воин”, „Тайната столица”/, композитор Симеон Германов /”Небесния Йерусалим”, “Бялата приказка н Черно море”/. Изпълнителни продуценти са Вивиан Бояджиева и Никол Костова – и двете с десетки филмови продукции зад гърба си.
„Поморие – Скритата перла” е съвместен продукт на Община Поморие и продуцентската къща. Той ще бъде озвучен на английски, руски и български. Ще бъде показан на българската и чуждестранна аудитория в навечерието на новата 2019-а година. И както неизменно се случва, след като продуцентската къща представи някой град, потокът туристи там се увеличава. Доказани примери са градове като София, Плевен, Ловеч… Очаква се едно успешно следващо лято за Поморие.