ПИТАНЕ:
от общинските съветници: Божидар Янушев, Веселин Анестиев, Ива Кусева, Милен Манолов и Найден Пулакев
Относно: Осъществяване на процесуално представителство и защита пред съд на страната на община Поморие и на кмета на община Поморие, както и предоставяне на информация за размера на разходваните публични средства
(…) Моля, да ни бъде предоставен отговор със съответната информация на следните въпроси:
- За периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023 г. и до настоящия момент какъв е заетия от служители щат в отдел „Правно – нормативно обслужване“ при Дирекция „Правно – нормативно, информационно и административно обслужване“.
- За периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023г. и до настоящия момент колко на брой от служителите в отдел „Правно – нормативно обслужване“ при Дирекция „Правно – нормативно, информационно и административно обслужване“ са лица с юридическо образование.
- За периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023г. и до настоящия момент на колко от лицата по въпрос № 2 по длъжностна характеристика е вменено осъществяване на процесуално представителство пред органите на съдебната власт по дела от различен характер и арбитражен съд на страната на община Поморие, респективно на Вас, като кмет на община Поморие.
- За периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023г. и до настоящия момент Вие в качеството Ви на кмет на община Поморие, сключвали ли сте договори за правни услуги, респективно упълномощавали ли сте адвокатски дружества и/или адвокати за осъществяване на процесуално представителство и защита пред съд на страната на община Поморие, респективно на Вас, като кмет на община Поморие.
- Ако отговора на въпрос № 4 е положителен, за периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023г. и до настоящия момент – с колко на брой адвокатски дружества и/или адвокати сте сключили договори за правни услуги, респективно сте упълномощавали адвокатски дружества и/или адвокати за осъществяване на процесуално представителство и защита пред съд на страната на община Поморие, респективно на Вас, като кмет на община Поморие. Въз основа на какви обективни критерии сте извършили подбор, като сте договаряли и избрали съответното адвокатско дружество и/или адвокат за осъществяване на процесуално представителство и защита пред съд на община Поморие, респективно на Вас, като кмет на община Поморие.
- За периода от една година назад, т.е. от 01.09.2023г. и до настоящия момент – какъв е броят на образуваните и на висящите дела от различен характер пред съдилищата на Република България и пред арбитражен съд по които страна е община Поморие, респективно Вие като кмет на община Поморие, и в тази връзка:
6.1. по колко на брой от съответните дела по въпрос № 6 – е осъществено (се осъществява) ефективно процесуално представителство и защита на община Поморие, респективно на Вас като кмет на община Поморие с явяване в съдебно заседание пред съд от служителите в отдел „Правно – нормативно обслужване“ при Дирекция „Правно – нормативно, информационно и административно обслужване“;
6.2. по колко на брой от съответните дела по въпрос № 6 – е осъществено (се осъществява) ефективно процесуално представителство и защита на община Поморие, респективно на Вас като кмет на община Поморие с явяване в съдебно заседание пред съд от адвокатско дружество и/или адвокат;
6.3. какъв е общият размер на договорени, съответно на заплатени възнаграждения за правни услуги от страна на община Поморие в полза на адвокатски дружества и/или адвокати за осъществяване на процесуално представителство и защита пред съд на страната на община Поморие, респективно на Вас, като кмет на община Поморие.
ОТГОВОР:
По въпрос № 1:
С решение № 92/13.02.2024 г. на Общински съвет-Поморие, на основание чл. 21, ал. 1, т. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, Общински съвет – Поморие е одобрил обща численост и структура на общинската администрация, считано от 01.03.2024 г., както следва:
Общинската администрация се структурира в дирекции и отдели.
В структурата на общинска администрация са включени секретар на общината, трима заместник-кметове, 14 кметове на кметства, 1 кметски наместник, Звено за вътрешен одит, Звено за административно обслужване на Общински съвет, служител по сигурността на информацията, главен архитект и 2 финансови контрольори, които са на пряко подчинение на кмета.
Общата администрация е организирана в две дирекции:
Дирекция „Бюджет, финанси и счетоводни дейности”
Дирекция „Правно-нормативно, информационно и административно обслужване”
Специализираната администрация е организирана в четири дирекции:
Дирекция „Строителство, устройство на територията и общинска собственост”
Отдел „Устройство на територията и опазване на околната среда”
Отдел „Строителство”
Отдел „Общинска собственост и транспорт ”
Дирекция „Приходи, местни данъци и туризъм”
Дирекция „Хуманитарни дейности”
Дирекция „Обществени поръчки и управление на проекти ”
ЧИСЛЕНОСТ НА ПЕРСОНАЛА:
№ на
д-ст по ЕБК |
Численост | |
СТРУКТУРНИ ЗВЕНА | ||
122 | ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ | 129 |
А. ИЗБОРНИ ДЛЪЖНОСТИ | 19 | |
Кмет на община | 1 | |
Заместник – кмет | 3 | |
Кметове на кметства | 14 | |
Кметски наместници | 1 | |
Б. СТРУКТУРНИ ЗВЕНА | 8 | |
Секретар | 1 | |
ЗВО | 2 | |
Финансов контрольор | 2 | |
Служител по сигурността на информацията | 1 | |
Звено АООС | 2 | |
І. ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ | 36 | |
Дирекция „ПНИАО“ | 25 | |
Дирекция „БФСД“ | 11 | |
ІІ. СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ | 66 | |
Гл. архитект | 1 | |
Дирекция „СУТОС“ | 28 | |
Директор „СУТОС“ | 1 | |
отдел УТООС | 14 | |
отдел Строителство | 8 | |
отдел ОСТ | 5 | |
Дирекция „ПМДТ“ | 21 | |
Дирекция „ОПУП“ | 8 | |
Дирекция „ХД“ | 8 | |
ДЕЙНОСТИ КЪМ
ОБЩ. АДМИНИСТРАЦИЯ |
53 | |
Функция „Отбрана и сигурност“ | ||
219 | Отбранително-мобилизационна подготовка | 2 |
239 | Др. д/ти по вътрешната сигурност | 6 |
Функция „Образование“ | ||
337 | Извънучилищна дейност | 5 |
|
Функция „Здравеопазване“ | |
431 | ДЯ, ДГ и ЯГ | 6 |
437 | Здр. кабинети в ДГ и училища | 16 |
Функция „Почивно дело, религ. дейности и култура“ | ||
701 | Почивно дело | 2 |
Икономически дейности и услуги | ||
898 | Др. д/сти по икономиката | 16 |
ОБЩО | 182 |
Издадена е Заповед № РД-16-291/29.02.2024 г. от Кмета на Община Поморие, с която е наредено при разработване на Длъжностно разписание на община Поморие да се спазят приетите с Решение № 92/13.02.2024 г. на Общински съвет – Поморие щатни бройки за численост на общинска администрация, както и следните структурно – организационни промени, а именно:
В Дирекция „ПНИАО“ се извършват следните промени:
Закриват се отделите „Правно-нормативно обслужване“ и „Административно и информационно обслужване“.
Една щатна бройка за длъжността Началник отдел, АИО“ се закрива.
Една щатна бройка за длъжността Началник отдел „ПНО“ се трансформира в длъжност Старши юрисконсулт.
Една щатна бройка за длъжността специалист. „Деловодител“ се закрива. Една щатна бройка за длъжността младши експерт „ГРАО“ се закрива.
Пет щатни бройки за длъжността главен специалист, АО“ се закриват.
Една щатна бройка за длъжността главен специалист ,АО“ – с. Гълъбец се трансформира в главен специалист „АО“ – с. Гълъбец – 0,5 щатни бройки и главен специалист ,АО“ – с. Порой – 0,5 щатни бройки.
Считано от 01.03.2024 г. отдел „Правно-нормативно обслужване“ е закрит.
До тази дата отдел „Правно-нормативно обслужване“ по Длъжностно разписание на община Поморие има следната структура:
- Началник отдел с юридическо образование – 1;
- Ст. юрисконсулт с юридическо образование – 1;
- Главен експерт „Човешки ресурси“ – 1;
- Главен специалист „Деловодител“ – 2;
- Ст. експерт „Протокол и технически сътрудник на кмета“ – 1;
- Ст. експерт „Архив“ – 1;
- Длъжностно лице по защита на личните данни – 1;
- Специалист „Деловодител“ – 1.
По въпрос № 2:
Към 01.03.2024 г. с юридическо образование в съществуващия към този момент отдел „Правно-нормативно обслужване“ са двама служители.
По въпрос № 3:
Към 01.03.2024 г. в съществуващия към този момент отдел „Правно-нормативно обслужване“ в преките задължения на двама служители е вменено осъществяването процесуално представителство пред всички органи на съдебната власт по дела от различен характер и арбитражен съд, за които не е упълномощен адвокат.
По въпрос № 4:
За периода от 01.09.2023 г. до 01.09.2024 г. има сключени договори за правна защита и съдействие, както и са упълномощени адвокатски дружества и адвокати за осъществяване на процесуално представителство по съдебни дела от различен характер.
По въпрос № 5:
За периода от 01.09.2023 г. до 01.09.2024 г. има сключени договори за правна защита и съдействие, както и са упълномощени три адвокатски дружества и един адвокат. Адвокат Валентина Канева, осъществява правно обслужване и процесуално представителство на Общински съвет-Поморие.
След структурно – организационните промени към 01.09.2024 г. в Дирекция „Правно-нормативно и информативно и административно обслужване“ на длъжност „Старши юрисконсулт“ са трима служители, същите имат възложени задачи с много голям обем от работа, които включват: изготвяне или съгласувана на заповеди, договори, жалби, възражения, становища и други процесуални документи регламентиращи дейността на администрацията; изготвяне на становища, мнения и предложения по проекти на нормативни актове, общи и индивидуални административни актове, участие в изготвянето на такива; подпомагат дейността на кмета, зам.-кметовете и секретаря на общината при подготовката на проекти за решения, внасяни в Общински съвет; осигуряване на кореспонденция по съдебните дела след получаване на окомплектована преписка от съответната дирекция в администрацията; консултиране на служителите в общинската администрация при решаването на проблеми от компетентността на общината по законосъобразност; обработване на преписки, изготвяне на отговори и правни становища; осъществяване на процесуално представителство по съдебни дела от различен характер, за които не е упълномощен адвокат; юридически консултации касаещи дейността на администрацията; изготвяне на становища и юридически консултации по проблеми, касаещи законосъобразното функциониране на администрацията; участие в конкурси и търгове, провеждани от общината и в комисиите по процедури за обществени поръчки; изготвяне и/или съгласуване проектите на наказателните постановления издадени в административно-наказателното производство за извършените нарушения по наредбите на Общински съвет и административните актове на кмета на общината; съдействие на всички дирекции и общинските предприятия в община Поморие.
Това налага използването на правни услуги от адвокатски дружества, които да осъществяват правно обслужване и процесуално представителство за Община Поморие.
Сключените директни договори за правна защита и съдействие с адвокатски дружества и адвокати за осъществяване на процесуално представителство са съобразени със закона, тъй като на основание чл. 13, ал. 1, т. 7 от Закона обществените поръчки, същия не се прилага за правни услуги, свързани със:
а) представителство на клиент от адвокатско дружество или от адвокат в арбитражна или помирителна процедура в държава членка, трета страна или пред международна арбитражна или помирителна инстанция, или в производство пред съд, юрисдикция или публичен орган на държава членка, или трета страна, или пред международен съд, юрисдикция или институция;
б) предоставяне на правни съвети от адвокатско дружество или от адвокат при подготовката на производство по буква „а“, както и предоставяне на правни съвети по въпроси, които могат да станат предмет на производствата по буква „а“.
По въпрос № 6:
За периода от 01.09.2023 г. до 01.03.2024 г., броят образуваните дела е 28, броят на висящите дела е 19.
По въпрос № 6.1.:
Отдел „Правно-нормативно обслужване“ е закрит, считано от 01.03.2024 г.
За периода от 01.09.2023 г. до 01.03.2024 г. има заведени две административни дела срещу Община Поморие. По едно от делата се явява ст. юрисконсулт от отдел „Правно-нормативно обслужване“.
По въпрос № 6.2.:
За периода от 01.09.2023 г. до 01.09.2024 г. е осъществено процесуално представителство и защита на община Поморие от адвокатско дружество и/или адвокат по 27 съдебни дела.
По въпрос № 6.3:
За периода от 01.09.2023 г. до 01.09.2024 г. общият размер на заплатените възнаграждения по договори за правна защита и съдействие е 49 143, 80 лв.
За периода от 01.09.2023 г. до 01.09.2024 г. в полза на Община Поморие по дела с различен характер е постъпила общата сума от 28 173, 03 лв.
С пълния текст на въпроса и отговора може да се запознаете ТУК
Отговорът е официално внесен в деловодството на Общински съвет Поморие на 28.11.2024 г.