ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 91, ал. 1 от Кодекса на труда и във връзка с чл. 8, ал. 5 от Закона за закрила и развитие на културата и чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство и Заповед № РД-16- 296 /01.03. 2024 г. на Кмета на Община Поморие
ОБЯВЯВА
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „ДИРЕКТОР” НА
ГРАДСКА ХУДОЖЕСТВЕНА ГАЛЕРИЯ „ДЕЧКО СТОЕВ“ – ПОМОРИЕ
Място на работа – Градска художествена галерия „Дечко Стоев“ гр. Поморие
Характер на работа – организация, ръководство и контрол на цялостната работа в градската галерия.
Правоотношението с директора на галерията е срочно за срок от 5 години, съгласно чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство.
І. Изисквания за длъжността:
Минимални изисквания:
- Образование – висше; образователно – квалификационна степен „магистър”;
- Професионално направление – „Изобразително изкуство“, „Теория на изкуството“;
- Професионален опит 3 години в съответното професионално направление;
- Да притежава организационни умения, нагласа за работа в екип, адаптивност, комуникативност.
Като предимство се счита:
– Присъдени научни степени.
– Опит в областта на музейното дело и опазване на културното наследство.
– Участие в разработването и реализацията на програми и проекти.
– Чуждоезикова подготовка.
– Компютърна грамотност.
ІІ. Начин на провеждане на конкурса:
- Защита на подробно разработена концепция за дейността и развитието на Градска художествена галерия „Дечко Стоев“ гр. Поморие за период от 5 години, за първата от тях.
- Събеседване.
ІІІ. Необходими документи за участие в конкурса:
- Заявление за участие.
- Документ за самоличност (необходим само за идентификация, като се връща веднага).
- Документ за трудов стаж (копие).
- Медицинско свидетелство (представя се при първоначално постъпване на работа и след преустановяване на трудовата дейност по трудово правоотношение за срок над 3 месеца).
- Професионална автобиография.
- Документ за завършено образование (копие).
- Документ за медицински преглед при първоначално постъпване на работа или след преустановяване на трудовата дейност по трудово правоотношение за срок от 3 месеца.
- Концепция за дейността и развитието на Градска художествена галерия „Дечко Стоев“ гр. Поморие за 5 годишен период, като подробно е разработена първата в 10 екземпляра в запечатани и ненадписани пликове, в обем до 10 страници.
Концепцията съдържа:
– Анализ и оценка на състоянието на галерията; основни проблеми на функционирането й;
– Тенденции и възможности за развитието на галерията, като културен и научен институт и мястото й в музейната мрежа;
– Определяне на целите, приоритетните области, очакваните резултати в управлението, финансирането, структурата и организацията на дейността на галерията, пътищата за постигането им;
– Мерки за реализиране на конкретни проекти по комплектуването, опазването и представянето на фондовете на галерията, научно-изследователската, образователната и популяризаторската дейност на галерията;
– Етапи на реализация на концепцията.
При подаването на документите на всички кандидати се предоставя копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност.
ІV. Място и срок за подаване на документите и разработената концепция.
Документите за участие в конкурса се подават в срок от 1 месец от публикуването на обявата за конкурса в местен вестник и на електронната страница на община Поморие.
Документите се подават лично или чрез пълномощник в деловодството на Община Поморие, адрес: гр. Поморие, ул. „Солна“ № 5, всеки работен ден от 08:30 часа до 17:00 часа.
За справка: Антон Лалев – Директор на дирекция “Хуманитарни дейности” в Община Поморие, тел. 0596 26313
ИВАН АЛЕКСИЕВ
Кмет на Община Поморие
____________________________________________________________________
ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
ЗА ДЛЪЖНОСТТА „ДИРЕКТОР” НА
ГРАДСКА ХУДОЖЕСТВЕНА ГАЛЕРИЯ „ДЕЧКО СТОЕВ“ – ПОМОРИЕ
Код по НКПД 1349 7002 и структурното/териториално звено, в което се намира.
І. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
Организира и ръководи цялостната дейност на галерията в рамките на определените му пълномощия и я представлява.
Извършва разпоредителни действия с кредита по бюджета на галерията и с приходите, реализирани от други дейности, дарения, помощи, завещания.
Анализира, планира и отчита дейността на галерията пред общинската администрация, а в методическо отношение пред Министерството на културата.
Създава условия за ефективното реализиране на функциите на галерията, осъществява контрол над дейността на отделите и служителите и полага грижи за повишаване на квалификацията им.
Контролира и отговаря за спазването на нормативните документи, свързани с разходването на бюджетни средства и изпълнението на бюджета.
Отговаря и контролира спазването на вътрешния ред в галерията, опазването на собствеността, управлението и стопанисването на галерийното имущество, фондовете на галерията, ефективното, целесъобразно и законосъобразно изразходване на финансовите средства и спазването на финансовата дисциплина.
Контролира и отговаря за изпълнението на нормативните документи в областта на музейното дело, отчетността и опазването на движимите културни ценности.
Сключва и прекратява трудовите договори със специалистите, работниците и помощно-обслужващия персонал на галерията, контролира спазването на трудовата дисциплина.
Изпълнява задачи, възложени му с административни актове на ръководителя на съответното ведомство, на кмета на общината и в методическо отношение на министъра на културата.
ІІ. ОСНОВНИ НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ
Всички закони и подзаконови нормативни актове, отнасящи се до опазване и представяне на културните ценности, организацията и управлението на музейното дело.
Конвенции и други международни документи по опазването на културното наследство.
Да познава действащите нормативни документи в областта на трудовото законодателство, включително заплащане на труда, финансовата дисциплина, материята на държавната и общинската собственост.
ІІІ. ПОДЧИНЕНОСТ, ОРГАНИЗАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
В административно – организационно отношение се ръководи от кмета на общината; методически – от Министерство на културата; в научно-изследователска дейност – от БАН и съответните ведомствени и научноизследователски институти и учреждения.
При изпълнение на своите задължения осъществява:
Вътрешни контакти:
С ръководството на Общината, с отдели, дирекции и структурни звена на общината.
Външни контакти:
С Министерството на културата, с ръководствата на съответните ведомства, със съответните равнища на управление в специализираните научни институти, висши учебни заведения, ведомства, организации, творчески съюзи, фондации, музеите и художествените галерии в страната и чужбина и др.
ІV. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
Образование – висше; образователно – квалификационна степен „магистър”;
Трудов стаж – 3 години по специалността (чл. 28, ал.5 от ЗКН);
Начин на назначаване – с конкурс.
Разработена от:……………………………………………………………..……….
(име, фамилия, длъжност)
Дата:………..20…г. подпис:……………………………….
Съгласувана от:………………………………………………………..……….
(име, фамилия, длъжност)
Дата:………..20…г. подпис:……………………………….
Утвърдена от:……………………………………………………………..……….
(име, фамилия, длъжност)
Дата:………..20…г. подпис:……………………………….
Запознат(а) съм с длъжностната характеристика и ми е връчен екземпляр: ………………..……………………………………………………………..……….
(име, фамилия, длъжност)
Дата:………..20…г.