ОБЯВА
На основание Заповед №РД-16-84/21.01.2020г. на кмета на община Поморие е открита процедура по провеждане на публично оповестен конкурс, за отдаване под наем за срок от 10 години на имоти – публична общинска собственост за организиране на детско, ученическо хранене и домашен социален патронаж, както следва:
- Предмет:
- Помещение, с обща площ 253кв.м. (в т.ч. производствена – 93кв.м.; складова – 37,83кв.м. и сервизна – 122,17кв.м.), находящо се на първи етаж от четириетажен корпус на СУ „Иван Вазов”, представляващ сграда с идентификатор 57491.501.717.1 по КККР на гр. Поморие, със застроена площ 932кв.м., което помещение се използва за „Кухня-майка”, актувана с АОС №6763/09.12.2019г., заедно с находящото се оборудване в помещението, описано подробно в приложение №1.
- Сграда с идентификатор 57491.501.266.3 по КККР на гр. Поморие, със застроена площ 150кв.м. (в т.ч. производствена – 55,76кв.м.; складова – 36,88кв.м.; сервизна – 57,36кв.м.) , находяща се в поземлен имот 57491.501.266 по КККР на гр. Поморие, която се използва за „Детска млечна кухня”, актувана с АОС №6153/16.06.2017г., заедно с находящото се оборудване в помещението, описано подробно в приложение №2.
с обща начална конкурсна месечна наемна цена за помещенията, с включен наем на предоставеното оборудване в размер на 1799лв., без ДДС, съгласно Тарифа за базисните цени за отдаване под наем на общински обекти със стопанско и административно предназначение.
Определя следните минимални изисквания към кандидатите:
- Изискване да се направи от участника инвестиция, която ще бъде вложена в обектите и оборудването им, която не може да бъде по-малка от 25 000 лв. с ДДС (конкретната стойност се оферира от участника) за периода на договора за наем. Участникът, следва в срок до 3 месеца след сключване на договора за наем да представи в Община Поморие подробни и обосновани КСС за предлаганите от него инвестиции. Кметът на Общината приема или връща предложенията на наемателя. Ако предложението бъде върнато, то следва наемателя в срок до 1 месец да представи ново. Ако бъдат върнати три последователно пъти предложенията за инвестиционно намерение от кмета, или не се представят такива в уговорените срокове, то договора за наем може да се прекрати на това основание без Община Поморие да дължи никакви обезщетения към наемателя. Инвестицията следва да се направи в срока на договора за наем. Направената инвестиция се доказва с представени съответни документи, фактури за извършена дейност при извършени проверки на обекта от комисия, назначена със Заповед на Кмета на Община Поморие;
- В изложена подробна разработка/концепция за развитие на ученическото и социално хранене се посочва и възможност за разширяване на храненето, съответно за 420 ученика и организиране на социална кухня за 100 човека;
- Ползването на имота се осъществява според предназначението му, като се спазват всички нормативни изисквания, свързани с експлоатацията му. Община Поморие си запазва правото при възникнала необходимост да възлага за изпълнение изхранването на лицата от други заведения за обществено ползване на територията на общината при първоначално определените цени за групата лица или актуализирани такива;
- Да притежава опит в детското и ученическото хранене;
- Да притежава опит в изготвянето и изпълнението на менюта за всички възрастови групи както и изготвянето и изпълнението на всички задължителн мониторингови програми за безопасното приготвяне на храната;
- Да притежава осигурен специалициран транспорт – 2 бр. специализирани и регистринани транспортни средства за превоз на хранителни продукти и готови ястия;
- Кандидатите могат да бъдат търговци, които нямат задължения към държавата и към Община Поморие;
- Кандидатът да разполага със следния квалифициран персонал: за кухнята-майка – минимум един готвач, един помощник-готвач, минимум двама души кухненски персонал, двама шофьори, обезпечаващи приготвянето, разпределянето и безопасното транспортиране на храната за детските градини, както и медицински специалист със сертификат по HACCP системи с професионален опит по воденето на всички задължителни придружаващи документи, изискуеми при проверки от БАБХ и РЗИ и изготвянето на менюта за всички възрастови групи. Тези обстоятелства се удостоверяват с дипломи за завършена образователно-квалификационна степен, регистрирани по надлежния ред трудови договори, сертификати за обучение по HACCP система и ДХП на всички участници в дейността;
- Представяне на доказателства към всички поставени минимални изисквания – договори със съответните референции, за извършване на подобен вид дейност за минимум 3 (три) години назад, съответните сертификати за професионално обучение;
- Осигуряване на топла разнообразна и безопасна храна до обектите, съгласно възрастовите групи по хранене:деца в детски градини при максимална цена за 1 брой меню 5.00 лв. с вкл. ДДС; детска млечна кухня при максимална цена за 1 брой меню 3.30 лв. с вкл. ДДС;домашен социален патронаж при максимална цена за 1 брой меню 4.50 лв. с вкл. ДДС, като за целта е необходимо да осъществи безопасен превоз на готовата храна в термофонни съдове или термокутии за транспортиране и запазване на температурен баланс на продуктите, като същите да отговарят на изискванията на БАБХ, както и да осигури възможност за подгряване на храната на място по изключение.
Забележка: Предложената цена за съответното меню на отделните групи лица, могат да бъдат актуализирани веднъж годишно с до 10 на сто по калкулация и елементи на разходите.
- Участника следва да оферира брой безплатни порции (месечна бройка) – основно ястие за определени категории лица (лица в неравностойно положение и социално слаби), съгласно списък утвърден със заповед на Кмета на Община Поморие;
- Осигуряване на необходимата хладилна база за разделно съхранение на хранителните продукти.
- Да не се допуска доставянето на храна в обектите в опаковки за еднократна употреба освен при форсмажорни обстоятелства (липса на вода, ел. енергия и др.).
- Доставяните продукти да бъдат съпроводени със сертификати за качество, издадени от съответните надлежни органи.
- Да спазва изискванията по организиране на здравословно хранене на деца и ученици, предвидени в следните нормативни актове: Закон за храните; Наредба № 1/26.01.2016 г. за хигиената на храните, издадена на основание чл. 17, ал. 2 от Закона за храните; Наредба №2/ 07.03. 2013 г. за здравословно хранене на децата на възраст от 0 до 3 години; Наредба №9/16.09.2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата, изд. от МЗХ, изм. и допълнение от 03.11.2015 г.; Наредба №16/28.05.2010 г., изм. бр.71 от 13.09.2011 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; Наредба за изискванията за етикетирането и представянето на храните; Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 6 от 2011 г. за здравословно хранене на децата на възраст от 3 до 7 години в детски заведения(ДВ, бр. 65 от 2011 г.) за които Изпълнителят гарантира със сертификат за качество, произход и годност от производител към момента на всяка доставка. Качеството на предлаганата храна и количеството на влаганите продукти подлежи на контрол от органите, оторизирани в дейността с нормативни документи и лица, определени със заповед на кмета на община Поморие;
- Наемателят е длъжен да поддържа за своя сметка изправността на техниката и съоръженията от кухненския блок и представения инвентар, описани в приемо-предавателния протокол, след сключване на договор.
- Наемателят е длъжен да заплаща редовно и в срок всички разходи, свързани с експлоатацията на имота – вода, ел. енергия, такса смет, както и необходимите и полезни разноски за поддържане на общите части в сградата и други.
- Наемателят е длъжен да заплаща всички разходи по издаване на съответните разрешителни за извършване на дейността, като поема всички отговорности, свързани с изискванията на нормативните документи на РЗИ, БАБХ, Областна инспекция по труда и др. държавни и общински институции, свързани с дейността на обекта и да осигури необходимите разрешителни за своевременното започване на дейността.
- Наемателят няма право да преотдава, да преотстъпва за ползване на трети лица, както и да ползва по договор или друг начин, съвместно с трети лица, имота или части от него.
- Наемателят е длъжен, за своя сметка, да поправя всички виновно причинени от него вреди на имота и оборудването и го възстановява в първоначално получения вид.
- Наемателят е длъжен да осигурява достъп до имота на Наемодателя и компетентните органи, във връзка с осъществяване на контрол по изпълнението на дейността.
- Наемателят няма право да преотдава, да преотстъпва за ползване на трети лица, както и да ползва по договор или друг начин, съвместно с трети лица, имота или части от него.
- Наемателят е длъжен, в седемдневен срок, считано от датата на прекратяване на настоящия договор, да предаде имота на Наемодателя, ведно с направените подобрения, за което се съставя приемо-предавателен протокол, подписан от страните.
- Основни и текущи ремонти, реконструкции, преустройства и подобрения в имота, които се извършват от наемателя, изцяло за негова сметка, след прекратяване действието на договора, подобренията остават в собственост на наемодателя и наемателят няма право да претендира за заплащането им.
- Предлаганата храна да е приготвена, съгласно предварително изготвени от медицински специалист менюта, съгласувани в РЗИ по утвърдени рецептурници.
- При постъпили оплаквания за предоставянето на храна, неотговаряща на изискванията за качество и количество, наемателят се санкционира с 10% от месечната стойност на менюто. При повторно предоставяне на некачествена храна в количество и стойност – 30% от месечната стойност на менюто. При системно нарушение по предоставянето на храна неотговаряща за количество и качество, договорът се прекратява на база анализ от комисия, назначена със заповед на кмета на община Поморие.
- Договорът за наем може да бъде прекратен едностранно от Наемодателя с писмено едномесечно предизвестие, без да дължи неустойка.
Определя следните критерии за оценка на предложенията:
Офертите на участниците ще се оценяват по метода – „икономически най-изгодното предложение“, като класирането се извърши на база следните критерии:
- К1 – Цена (месечна наемна цена, в лева, без ДДС):
Кандидатите получават – максимум 50т .
Оценяването се извършва по формулата:
К1 = Ц(участник) х 50,
Ц(максимална)
където Ц (участник) е предложената от кандидата цена, а Ц(максимална) е най–високата предложена такава.
- К2 – Цена (предложената от кандидата цена за 1 брой меню детска млечна кухня, в лева, без ДДС):
Кандидатите получават – максимум 10т .
Оценяването се извършва по формулата:
К2 = Ц(минимална) х 10,
Ц(участник)
където Ц (минимална) е най-ниско предложената от кандидата цена, а Ц (участник) е предложената цена от оценения кандидат .
Забележка: цената за 1 брой меню детска млечна кухня, не може да бъде по-висока от 3,50 лв. /три лева и петдесет стотинки/ с ДДС.
- К3 – Цена (предложената от кандидата цена за 1 брой меню за детска градина, в лева, без ДДС):
Кандидатите получават – максимум 15т .
Оценяването се извършва по формулата:
К3 = Ц(минимална) х 15,
Ц(участник)
където Ц (минимална) е най-ниско предложената от кандидата цена, а Ц (участник) е предложената цена от оценения кандидат .
Забележка: цената за 1 брой меню за детска градина, не може да бъде по-висока от 5,00 лв. /пет лева / с ДДС.
- К4 – Цена (предложената от кандидата цена за 1 брой меню за домашен социален патронаж, в лева, без ДДС):
Кандидатите получават – максимум 10т .
Оценяването се извършва по формулата:
К4 = Ц(минимална) х 10,
Ц(участник)
където Ц (минимална) е най-ниско предложената от кандидата цена, а Ц(участник) е предложената цена от оценения кандидат
Забележка: цената за 1 брой меню за домашен социален патронаж, не може да бъде по-висока от 4,50 лв. /четири лева и петдесет стотинки/ с ДДС.
- К5 – Брой безплатни порции месечно-основно ястие за определени категории лица, съгласно списък утвърден със заповед на кмета (месечна бройка):
Кандидатите получават – максимум 5т .
Оценяването се извършва по формулата:
К5 = БМ(участник) х 5,
БМ(максимална)
където БМ (участник) е предложената от кандидата бройка порции, а БМ(максимална) е най–големият брой предложени порции.
- К6 – размер на инвестицията, която ще бъде вложена в обектите и оборудването находящо се в тях:
Кандидатите получават – максимум 10т .
Оценяването се извършва по формулата:
К6 = И(участник) х 10,
И(максимална)
където И (участник) е предложен от кандидата размер с ДДС на инвестицията, а И(максимална) е най–големият предложен размер на инвестиция с ДДС .
Забележка: размера на инвестицията не може да бъде по-малък от 25000 /двадесет и пет хиляди лева/ с ДДС.
Определяне на комплексна оценка (КО):
КО= К1 +К2 +К3 +К4 +К5+ К6
Участник, получил най-висока комплексна оценка, се класира на първо място;
Когато комплексните оценки на две или повече оферти са равни, с предимство се класира офертата, в която се съдържат по-изгодни предложения, преценени в следния ред:1.Най-висока цена (месечна наемна цена);2.Най-висок размер на инвестицията, която ще бъде вложена в обектите и оборудването находящо се в тях;3.Най-ниска цена предложена от кандидат за 1 брой меню детска млечна кухня;4.Най-ниска цена предложена от кандидат за 1 брой меню за детска градина;5.Най-ниска цена предложена от кандидат за 1 брой меню за домашен социален патронаж;6.Най-много – брой безплатни порции месечно-основно ястие за определени категории лица, съгласно списък утвърден със заповед на кмета (месечна бройка);7. Наличие на изложена подробна разработка/концепция за развитие на ученическото и социално хранене;
Комисията провежда публично жребий за определяне на спечелил участник между класираните на първо място оферти, ако участниците не могат да бъдат класирани в съответствие с посочения по-горе ред.
Когато предложение в офертата на участник по показател К2, К3 и К4 от методиката за оценка на офертата, свързано с цена, което подлежи на оценяване, е с повече от 20 на сто по-благоприятно от средната стойност на предложенията на останалите участници по същия показател за оценка, комисията по разглеждане на офертите, изисква подробна писмена обосновка за начина на образуването й, която се представя в 5-дневен срок от получаване на искането.
Обосновката може да се отнася до:1. икономическите особености на производствения процес, на предоставяните услуги;2. избраните технически решения или наличието на изключително благоприятни условия за участника за предоставянето на продуктите или услугите;3.оригиналност на предложеното от участника решение по отношение на услугите;
Получената обосновка се оценява по отношение на нейната пълнота и обективност относно обстоятелствата по-горе, на които се позовава участникът. При необходимост от участника може да бъде изискана уточняваща информация. Обосновката може да не бъде приета и участникът да бъде отстранен само, когато представените доказателства не са достатъчни, за да обосноват предложената цена или разходи.
Не се приема оферта, когато се установи, че предложената в нея цена е с повече от 20 на сто по-благоприятна от средните стойности на съответните предложения в останалите оферти, защото не са спазени норми и правила, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право.
- Утвърдената документация за участие в конкурса е както следва: 1) Заявление за участие в конкурса (приложение №3); 2) Оферта на кандидата (приложение №4); 3) Декларация за оглед на обекта (приложение №5); 4) Декларация за съхранение и обработка на личните данни (приложение №6); 5) Декларация съгласие с проекта на договора (приложение №7); 6) Договор – проект (приложение №8); 7) Заповед за откриване на конкурсна процедура.
Към утвърдената документация участникът в конкурса следва да представи и следните необходими документи: Подробна разработка/концепция за развитие на ученическото и социално хранене; Писмено предложение за инвестицията, която ще бъде направена за дейността за срока на договора; Референция за предходните 3 години по осъществяване на дейността; Документи, доказващи правоспособността на персонала; Документи, удостоверяващи наличието на специализирани транспортни средства; Документ за платена конкурсна документация и документ за платен депозит за участие в публично оповестен конкурс; Изрично пълномощно за участие в конкурса, с нотариална заверка на подписа, когато се участва чрез пълномощник.
Утвърдената конкурсна документация се получава в центъра за административно обслужване на Община Поморие, гише №3 срещу представена квитанция за закупена конкурсна документация от касата на Община Поморие, до 16.00ч. в размер на 100.00 лв. /без вкл. ДДС/.
III. Депозитът за участие в конкурсната процедура в размер на 2 158, 80 лв. (две хиляди сто петдесет и осем лева и осемдесет стотинки), представляващ 10% от годишния наем на обекта без ДДС, платим по банкова сметка за внасяне на депозити: IBAN:BG02UNCR70003317000103; BIC:UNCRBGSF, “УНИКРЕДИТ БУЛБАНК” АД, филиал Поморие.
ІV. Дата за провеждане на конкурса – първа дата – 19.02.2020г. от 14.00 ч. в зала №2, находяща се на втори етаж в сградата на Община Поморие; втора дата – 26.02.2020г. от 14.00 ч. в зала №2, находяща се на втори етаж в сградата на Община Поморие.
Срок за подаване на документи за участие в конкурса до 17.00ч. в центъра за административно обслужване на Община Поморие, гише №3: до 18.02.2020г. за първа дата; до 25.02.2020г. за втора дата.
Офертата за участие в конкурса се подава в ЦАО, лично от кандидатите или от техни упълномощени представители, в запечатан непрозрачен плик с не нарушена цялост, с надпис „Оферта“ със следното съдържание и изисквания към него: Оферта, съгласно Приложение №4, съдържаща предлаганата цена от участника за изпълнение на дейностите по конкурса. Върху плика следва да се отбележи наименованието на юридическото лице – кандидат, съответно неговото ЕИК и обекта, за който се кандидатства. Цените се посочват в български лева без ДДС. Никаква информация, свързана с предложението на кандидата, не трябва да има в какъвто и да е вид извън плика с надпис „Оферта“.
Документите по т. II и пликът „Оферта“ се поставят в един непрозрачен плик. Върху общия плик, следва да се отбележи наименованието на юридическото лице – кандидат, съответно неговото ЕИК, адрес за кореспонденция, телефон и обекта, за който се кандидатства.
При приемане на документите върху общия плик се отбелязва входящ номер, дата и час на получаването и посочените данни се записват във входящ регистър, за което на кандидата се издава документ.
Оглед на обекта на конкурса може да се извършва в периода от датата на откриване на процедурата, до крайната дата за подаване на документи, след предварително уговорка на тел.: 0596/2-58-45.
Внесените депозити на неспечелилите участници им се връщат, след като подадат заявление до кмета на община Поморие с посочена банкова сметка, след изтичане на срока за обжалване на заповедта за спечелил конкурса участник.
ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА
За справки: стая № 27 на Община Поморие, тел.: 0596 2 58 45
За още новини и предстоящи събития се присъединете към Община Поморие – актуални новини във Viber.