Проектът е насочен към прилагане на интегриран подход към родители и техните деца/младежи в неравностойно положение и се явява втори етап на приключващия проект „Активно приобщаване с оглед насърчаване на равните възможности и социалното включване на семейства с деца и младежи с увреждания на територията на община Поморие“.
В Центъра ще продължат да се провеждат индивидуални или групови занимания, според потребностите и индивидуалната оценка на човека в неравностойно положение, като ще продължи работа част от назначения по предходния проект мултидисциплинарен екип от специалисти за срок от 10,5 месеца, както следва: логопед, рехабилитатор, детегледач, психолог, управител, шофьор.
Специалистите ще провеждат индивидуални и групови почасови занимания, свързани със занимателна терапия, музикотерапия, рехабилитация, логопедична и психологична работа, съобразно индивидуалната оценка на потребностите.
В рамките на тази дейност ще бъде закупено и допълнително обзавеждане и оборудване, необходимо за функционирането на Центъра: офис компютърна конфигурация – 2 броя; мултифункционални устройства – 2 броя; професионална прахосмукачка; комбиниран фитнес уред – гладиатор и професионален фитнес уред – велоаргометър за провеждане на рехабилитационни процедури.
Основна цел на проекта е повишаване качеството на живот, активно социално включване и интегриране в обществото на децата и лицата със специални потребности, както и реализация на комплексни действия за улесняване достъпа до заетост и връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си в неравностойно положение.
Ще се улесни достъпа до заетост и връщането на пазара на труда на родителите от целевата група. Осигурена е подкрепа за координирани дейности за превенция и предотвратяване на причините, които пораждат бедност и социално изключване. Реализирането на проекта, чрез подхода ВОМР цели интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности на територията на МИГ- Поморие.
Проектът е с интегриран характер – от една страна ще бъдат предоставяни подкрепящи услуги за насърчаване на физическото, социалното, емоционалното и познавателно развитие на деца и младежи в неравностойно положение, а от друга, дейности за насърчаване включването в заетост на лица, полагащи грижи за зависим член на семейството.
В резултат от изпълнението на дейностите ще има функциониращ „Център за активно приобщаване на деца и младежи с увреждания, с оглед насърчаване на равните възможности” с назначен екип от квалифицирани специалисти, който ще предоставя подкрепящи услуги на деца и младежи с увреждания. Ще се допринесе за постигане на една от основните цели на процедурата – Активно приобщаване и по-добра пригодност за заетост на уязвимите групи в Община Поморие, чрез подобряване достъпа до обучение в съответствие със Специфична цел 3.2 “Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” от СВОМР на МИГ Поморие.
Стойност на БФП: 110 410.97 лв. с ДДС
Срок на изпълнение в месеци: 13
Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020
Приоритетнa ОС: Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване
Процедура BG05M9OP001-2.118 МИРГ МИГ Поморие – Мярка 10 “Активно приобщаване, включително с оглед насърчаване на равните възможности и активното участие и по-добрата пригодност за заетост”
Този документ е създаден в рамките на проект № BG05M9OP001-2.118-0001-C01/26.10.2021г. „Активно приобщаване с оглед насърчаване на равните възможности и социалното включване на семейства с деца и младежи с увреждания на територията на община Поморие- Етап 2”, който се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Община Поморие носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или на Министерството на труда и социалната политика.
За още новини и предстоящи събития се присъединете към Община Поморие – актуални новини във Viber.